Ekonomi

Blue Bird Güçlü 2. Çeyrek Sonuçları ve Yükseltilmiş Öngörülerle Yükseliyor

MACON, Ga. – Elektrikli ve düşük emisyonlu okul otobüslerinin lider üreticisi Blue Bird Corporation (NASDAQ: BLBD), analist beklentilerini aşarak 0,47 dolar olarak tahmin edilen düzeltilmiş EPS’yi 0,89 dolara çıkararak güçlü bir ikinci çeyrek raporu açıkladı.

Şirketin geliri de tahminleri aşarak 298,42 milyon dolarlık konsensüs tahminine karşılık 345,9 milyon dolara ulaştı.

Etkileyici çeyrek performansı, iyimser bir tam yıl gelir görünümü ile birleştiğinde, Blue Bird’ün hisselerinin %14 oranında yükselmesine neden oldu ve yatırımcılardan güçlü bir güven oyu sinyali verdi.

Şirketin finansal sonuçları, net satışların bir önceki yıla göre %15 artarak 346 milyon $’a ulaşması ve bir önceki yıla göre 25 milyon $ artışla 46 milyon $’lık rekor düzeltilmiş FAVÖK’ten kaynaklandı.

CEO Phil Horlock bu başarıyı operasyonel iyileştirmelere, güçlü sipariş büyümesine ve alternatif motorlu otobüs pazarındaki hakim konuma bağladı.

“Okul otobüslerimize yönelik pazar talebi, sipariş birikimimizdeki 5.900’den fazla ünite ile çok güçlü olmaya devam ediyor” diyen Horlock, ünite satışlarındaki hafif düşüşün daha yüksek gelir ve rekor sayıda elektrikle çalışan otobüs teslimatı ile dengelendiğini belirtti.

İleriye dönük olarak Blue Bird, 2024 mali yılı için düzeltilmiş FAVÖK beklentisini %12 marjla 155 milyon dolara yükselterek finansal beklentilerindeki yükselişi yansıttı.

Şirketin CFO’su Razvan Radulescu, tüm yıl için net gelir beklentisini 1,252 milyar dolarlık analist konsensüsünü aşarak 1,275-1,325 milyar dolara yükselttiğini açıkladı. Şirket ayrıca uzun vadede yaklaşık 2 milyar dolar gelirle %14’ün üzerinde bir düzeltilmiş FAVÖK marjı öngörüyor.

Piyasanın Blue Bird’ün sonuçlarına ve rehberliğine verdiği olumlu tepki, şirketin okul otobüsü sektöründeki güçlü konumunun ve özellikle elektrikli araç segmentinde sürdürülebilir büyüme potansiyelinin altını çiziyor. Blue Bird’ün inovasyon ve daha temiz enerji çözümlerine olan bağlılığı hem yatırımcılar hem de müşteriler arasında yankı bulmaya devam ediyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu