YouTube ve Netflix’in “TV Kanallarını Yendiği” Resmileşti: İşte Son Araştırmanın Çarpıcı Sonuçları
Akıllı telefon, bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaşması hayatımızı büyük ölçüde etkiledi. değişti . Örneğin, FM radyoları büyük ölçüde unuttuk. Ayrıca televizyon izleme alışkanlıklarımız da değişti. İşte bu konudaki son veriler, klasik televizyon yayınlarını izleyenlerin oranı. hiç olmadığı kadar geriledibu ortaya çıkarıyor.
Küresel bir veri analiz şirketi olan Nielsen’in en son araştırması, TV kullanımı hakkındadır. çarpıcı istatistikler açıklığa kavuşmuş. Araştırmalara göre televizyonu açıp televizyon kanallarının içeriklerini izleme oranı artık televizyon karşısında geçirilen sürenin yarısını bile oluşturmuyor. Yani insanlar artık televizyon karşısında geçirdikleri zamanın yarısından fazlasını YouTube, Netflix ya da TikTok gibi uygulamalar ya da oyun konsolları için geçiriyor.
Televizyon kanallarını izleme oranı yıllık bazda %12,5 azaldı.
Nielsen verilerine göre televizyon kanallarının izlenme oranı yıllık bazda ciddi düşüş gösteriyor. Bu içerikte; Temmuz 2022 ile Temmuz 2023 arasında televizyon açıp program izleyenlerin oranı, yüzde 12,5 reddedildi. Sadece bu da değil. Kanallardaki programların izlenme süreleri de düştü. Araştırmalara göre televizyonun açık kalma süresi neredeyse üçte birinde Kanalların ortasında dolaşıyoruz. Yani tek bir içeriği açıp izleme alışkanlığımız neredeyse yok oldu.
Nielsen, TV’lerde kullanılan en popüler yayın platformlarından biridir. YouTube ile Netflix olduğunu belirtir. Hatta Nielsen’e göre bu iki platform Temmuz 2023’te kullanım rekoru kırdı. Yapılan araştırmalar yayın yapan platformların izlenme süresinin yaklaşık olarak toplam TV izlenme süresine eşit olduğunu gösteriyor. yüzde 40’a ulaştıaçıklığa kavuşmuş.
Aslına bakarsanız yaşananlar çok da şaşırtıcı değil. Netflix’in kurucu ortağı Reed Hastings, 2032’de Tamamen biteceğine inanıyor ve bunu her fırsatta dile getiriyor. Klasik televizyon kültürünün eninde sonunda biteceği aşikar ama ne zaman olacak? zaman bize gösterecek.